Att Våga Tala ut!

Jag vill först säga att det kommer vara ett långt inlägg MEN jag tycker alla ska läsa det,för det är ett viktigt inlägg. 
 
Rebecka har en Kampanj som heter tala ut och jag tänkte sprida denna kapanjen sprid gärna vidare! 
så vart ska vi börja? jo vi kan börja med att skriva mobbing det är något som händer dagligen i skolor på internet och mellan vänner jag har själv varit utsatt för mobbning som ni alla kanske redan har läst så har Johanna (hofh) skrivit ett inlägg om Mobbning ni kan läsa det HÄR
 
Nu vill jag dela min historia en rätt så mörk och dålig historia. 
 
När jag var liten så gick jag på Holma skolan där blev jag rätt mobbad (tänkte inte gå in på detaljer på vissa saker då jag känner att det är liiite för personligt kan iallafall säga att sex var med i bilden ifrån mina klasskompisar och jag gick i 2:ran så ja och nej dem var inte friska i huvodet och nej lärarna gjorde inget) Iallafall Holma skolan när jag gick på fritids så hade jag och min syster fått nya jättedyra vinterjackor av vår Mormor och mamma hade sakt att vi kunnde gå hem själva eftersom vi var "stora" nu. Mamma väntade och väntade men ingen Emma eller Therese kom hem så hon blev orolig och gick upp till skolan ist. Jodå där satt jag och tess livrädda för att gå hem eftersom ett barn hade haft med sig en kniv till skolan (som sakt inte friska i huvodet) och tagit sönder våra nya jackor. Mojan blev lack och sa till lärarna dem gjorde inget så mamma sa till barnets föreldrar ist men dem gjorde absolut inget "det är ju inte vårt fel att dem hade jackorna där" sa dem till mojan mamma blev lack då och sa "amen förhelvete barn ska fan inte ha med sig vapen till skolan tänk om det var min dotter ist han hade skärt i tänk om det var en annan elev han skulle ha skärt i ist?" föreldrarna brydde sig helt enkelt inte (ni kanske förstår varför man flyttat) IALLAFALL! mamma blev så trött och sur på skolan att hon förflyttade oss jag kom in på Kulladahl skolan Tess kom in på Bergaskolan här på Limhamn ist. Först gick allt kanon bra i skolan och det kom en ny elev i skolan jag presenterade mig för henne och hon presenterade sig för mig sen den dagen har vi varit bästa vänner vi var med varandra hela tiden spelade spel hemma hos henne,hoppade på hennes studsmatta osv.
Allt började igenkligen med att på ett utvecklings samtal så sa min lärare till mig "ja emma vi har fått klagomål att du luktar äkligt och jag tycker du faktiskt kan dusha lite oftare än vad du gör" (jag dushade 3ggr per vecka föresten) Sen började allt ordenkligt först kom en av dem andra tjejerna i klassen och joinade mig och min bästa vän visst det var ju okej tills jag märkte att hon drog min bästa vän mot sitt håll istället. Sen kom "coola" gänget med i bilden och min bästa vän blev bästa vän med "bossen" i gänget och jag var med först ju hade ett "coolt" smeknamn osv (vet inte vad jag tänkte när folk kunnde kalla mej för Emmy) Jag märkte först något var konstigt när dem började kalla En annan tjej vid namn Emelie för Emmy istället och dem fryste ut mig rätt så mycket jag insåg till slut att dem ville bara jag skulle vara med för att torka bordet efter maten eller göra deras läxor. Till sist så var min bästa vän med det coola gänget hela tiden både från A,B,C,D (vi gick i B) Det slutade med att jag satt själv vid en gunga och dem var någon annan stans och lekte på rasterna både i och utanför skolan. upp till 5:an iallafall under den tiden började jag lyssna EXSTREMT mycket på Simple plan. Jag verkligen avgudade det bandet. Tills en dag då min bästa vän insåg vad hon hade gjort och hon sa hejdå till det "coola" gänget och blev min kompis igen sen förflyttade vi oss till Lindeborg till 6:e klass då kom det fler in i vår grupp (och ja alla var exstremt coola och underbara i vårt gäng jag saknar dem faktiskt haha) men jag märkte fortfarande att folk satt ifrån mig och var inte lika sociala med mig som klassen var med alla andra en gång skulle jag ut för att hämta böcker i skåpet då hör jag hur några i klassen står och pratar om just mig dem säger då "amen har ni inte märkt att Emma luktar så jävla dåligt" (under hela tiden så blir jag mer och mer alternativ försöker hitta mig själv men jag dushade fortfarande regelbundet) Nån gång så slängde en kille i klassen på Gympan en boll rätt mot mig jag fick hela bollen rätt i nyllet och såg stjärnor efter. En annan gång så slog en kille mig med en tjock bok i bakhubodet och jag svimmade rätt på plats, jag har alltid varit den dära som har varit annorlunda men min bästa vän har alltid stöttat mig tills en tjej i klassen typ blev besatt av henne och börja kalla henne "sempi" och ja det var fruktansvärt,under tiden vi gick i 8:an och 9:an så var jag inte lika social med gänget då jag börja hitta mig själv och fick vänner utanför skolan och även flickvän sen pojkvän (notera hitta mig själv) jag blev "the one man out" En dag jag aldrig kommer glömma var när jag snackade med killen som hade skåpet övanför mig vi stod och pratade och var sociala och skrattade till slut så skriver han ut "you stink". En annan gång (detta var när jag väll var rätt alternativ och jag hade börjat andvända löshår som såg ut som marshmellow ja jag vet förfärligt) Nya hade börjat på vår skola och varje gång jag gick förbi så ställde sig dessa 6:or upp och låssades spela en gittar och dem nynnade smoke on the water. En dag hade dem slagit upp mitt skåp och slängt ut ALLA mina grejer i korridoren och även mitt marshmellow löshår. Även när jag var på skolan efter jag hade gått ut skolan för att hämta min lillebror så började alla fjortis tjejerna (jag var groft altenativ då) "amen ew vad äckligt" "har ni sett hur hon ser ut" "sådär ser en hora ut" en dag blev jag rätt så lacka på dem och sa åt dem på skarpen jag gick fram till deras "jätte coola bord" och sa åt dem (kommer sätta det C=jag D= dem)
 
C: Är det så jävla förbjudet att jag får vara på skolan?
D: Amen vad menar du (sen bitchblickade dem mig) 
C: ja eftersom ni ger mig kommentarer hela tiden om hur jag ser ut och försten bara så ni vet jag är i ett förhållande dvs jag har en pojkvän och vi har varit ihop rätt länge så ist för att kränka någon genom och kalla en för hora kanske ni ska ta reda på fakta först? 
D: hahahah amen du ser ut som en hora
C: jag har en t-shirt med ett par leggings på mig? så jag ser ut som en hora då??
D: amen ja faktiskt och din sminkning ska man inte snacka om HAHAHHAHAHAHAHAH
C: jag har sminkat mig med lite eyeliner? så om jag nu är en hora så är hon,hon,hon och hon också horor för dem har exakt lika dant på sig bara det att dem ser mer normala ut än vad jag gör. så snälla ta reda på fakta först innan ni dömmer andra personer. 
D: vad menar du med det?
C: vet ni vad en hora är? en hora är någon som säljer sig för pengar som klär sig utmanade för att hopp i säng för peng. jag gör ABSOLUT inte det eftersom jag är som jag sa innan i ett förhållande. så sluta döma folk efter utsenede. 
sen gick jag iväg hämtade min lillebror och då skrek dem efter honom 
D: christian sluta vara med en sån hora. 
min lillebror svarade då "det är min syster så kalla INTE henne för en hora är det någon som är en hora är det du för du byter pojkvän som jag byter underkläder och min syrra har varit ihop med samma person i snart ett år." 
Sen kom jag in på make up linjen (eller ja STYLIST) MEN i början så började jag senare eftersom jag var utomlands när skolan började och när jag väll började gick det okej osv men jag kännde inget samband med dem andra så jag var mest för mig själv sen en gång så blev jag lack på bussen på en äldre dam som kränkte mig så jag skrev ett rätt så rasisktist inlägg på facebook och hela min klass blev mina ovänner. Tills vi hade möte i klassen och jag bad om ursäkt då när man blir arg så kan man säga rätt så dumma saker som man faktiskt inte menar (jag är INTE rasiskt vill få ut det här också så det inte blir något bråk) Nathalie var den enda som sa förlåt hon med och sen dess har vi varit tillsammans. Men mobbningen fortsätter även om man har vänner i skolan. Mina vänner jag har kännt i över 6år mobbar mig fortfarande för mitt x går runt och snackar skit om mig hela tiden säger jag är psykist störd och allt annat också så ingen vill vara med mig lixsom. På senaste tiden har jag ju fått min ödem ja då hette det att jag var tjock och folk tvingade ut mig iallafall när jag knappt kunnde gå för dem inte visar respekt. Och sen detta i skolan också som jag har skrivit om med killarna som håll på innan har jag inte gått till en rektor för jag har haft den uppväxten med "en större makt" att dem inte hjälper,lärare hjälper inte,rektorn hjälper inte även om mina föreldrar pushar på skolan men dem gör inget nu för första gången har vi en bra rektor som tar tag i saker om något händer. Kan ju bara ta ett exempel på lindeborg skolan när jag var på besök där dels för att snacka med min bror och säga hej till lärare så fick jag detta utav min lärare istället för ett "amen hej emma är du här hur är det med dig?" NEJ hon sa till mig "amen ska du inte vara i skolan,just det du skolar ju hela tiden,Så du kommer ju inte att bli något alls nejdå du är ju så misslyckad som det kan gå" sen gick hon. sen när vi sminkade 20 tal i skolan så skulle nathalie ut och röka och jag följde med, när vi kom ut ifrån make up salen och skulle gå ut så skrek ett gäng killar till och bah "amen kolla det är ju redan halloween" jag vände mig om och sa åt dem "ni vet vi går i stylist så det där var en väldigt väldigt olön kommentar". en annan gång hade nathalie sminkat mig med en vit bas då frågade en annan kille mig "vem har skrämt dig då? din jävla punkhora" så jag vände mig om och sa "tydligen du eftersom du är så jävla ful" sen började alla skratta för dem är sååååååååå coola.
 
Detta är min historia om min mobbning jag har alltid blivit illabehandlad som jag skrev innan av både lärare,rektorer och människor. även om DU är annorlunda på alla möjliga sätt så säg till ha en röst tala ut gör inte som jag gjorde med att vänta det slutar bara med att du får ett dåligt självförtroende för det är något jag kämpar med varje dag. Min Ödem gör det inte bättre men jag kämpar med att känna mig vacker varje dag. GÖR DU DET OCKSÅ BLIR DU MOBBAD SÄG ÅT REKTORN,ELLER DIN LÄRARE DIN MOR OCH FAR! SÄG TILL EN HÖGRE MAKT FÖR ATT TILLSAMMANS ÄR VI STARKA TILLSAMMANS ÄR VI EN. Funkar inte det så stå upp mot din mobbare så som jag har gjort jag vet man kan vara rädd för just det. jag är fortfarande rädd när jag säger till mobbare (jag menar 20st gängmedlemar i åldrarna 18-21 och alla bär vapen) jag stod upp mot dem för det dem gjorde det var FEL och dem kränkte mig! 
 
Tala ut nå ut och var stark!