Cookie tipsar: Pluggande!

 Tänkte tipsa om mina bästa plugg tips om hur man får saker gjort! 
 
1: Inget som stör dig: hitta ett rum eller ett ställe där du har lung och ro då blir du inte distraherad av något. 
2: musik: mitt bästa tips faktiskt jag lever mig in i en bubbla där det bara finns pluggade och min musik, dock sätter jag telefonen på stör ej läge så inget stör mig. 
3:Bubbla: destumer du "lever" dig in i dina studier destumer hamnar du i en bubbla och då finns det ingen som kan störa dig. 
4: INGA DJUR!!!! jag har lärt mig en väldigt viktig läxa inga djur när du pluggar först tänkte jag "amen ja varför ska inte sally eller leah kunna sova inne i mitt sovrum" well kanske för dem börjar leka med alla jäkla papper du har och pennor och allt möjligt haha. 
Stör ej moment: lägg datorn i vardags rummet eller något så du inte är nära datorn behöver du lyssna på musik som jag exempel så sätt telefonen på stör ej mode och sen göm mobilen lite så du inte ser den destumer kan du fokusera på dina studier.
MOTIVATION!!!!!!: min motivation är att att om 106dagar tar jag studenten, och jag det är NU eller aldrig jag kan göra mina läxor och sen ha kul i maj månad när det är utspark och allt sånt roligt, hitta en motivation kan vara allt möjligt exempel "om jag gör SÅ mycket så kan jag sen ta en pause och ta lite cola" eller vad det nu är ni kan tänka er att peppa er själva med :) 
 
Detta är iallafall mina plugg tips! hoppas ni gillar dem!