svar på en kommentar:

 Vill först skriva att detta är en lååång text man behöver inte läsa den,men gör det om ni vill!
 Q "Spelar väl ingen roll om jag är anonym eller inte, du vet ju inte vem jag är ändå? Och om du kan läsa så kan du se att jag skrivit att Robert Kirkman (skaparen av den tecknade serien) har extremt mycket kontroll över tv-serien. Det är alltså HANS val att den twistas åt ett annat håll. 

Jag har läst böckerna och sett serien, samt alla Q/A efter varje "kapitel". Han ser helt enkelt ingen poäng med att följa böckerna till punkt och pricka. Hur kan du klassa det som "FEL" om det är skaparen själv som styrt tv-serien i en annan riktning än böckerna. 

Vi säger att du skriver en bok, och sedan ska släppa en tv-serie baserad på den, men känner att det finns sätt att adaptera den bättre till tv-format (tro det eller ej, men om serien skulle vara precis bild för bild som böckerna så skulle det vara sjukt konstigt.) Det gör det inte fel, utan det är artistens egna val och det är otroligt dumt att såga saker du uppenbarligen inte vet ett skit om. Om du målar en tavla, sedan bestämmer dig för att måla en till, en variant på den, blir den FEL-stämplad då? 

Att du kallar mig patetisk för att jag är anonym är rätt patetiskt, och visar att du är extremt trångsynt och sjukt dålig på att argumentera. Way to put yourself on a pedestal. 

Medans jag ändå är inne på "om du kunde läsa" spåret; Då borde du vetat att Kirkman tar stor del av tv-serien och dom får absolut inte göra precis hur dom vill. Förstår inte vad som är så svårt att fatta. 

Låter drygt när jag skriver det såhär, visst, sorry, men om du inte kan förstå något så simpelt, som sagts gång på gång, finns det något annat sätt att skriva det på förutom rakt på sak? Med tanke på att du inte verkar vara en öppensinnad person. 

Hoppades på mer mogenhet ifrån en 19-åring. Jesus fucking christ. Visst, du är snygg, men antog kanske lite mer innehåll bakom 420mössan. 

Så, enlighten me, vilka knasiga idéer har du nu? Är jag ännu mer patetisk kanske? Varför så nyfiken på vem jag är? Du kanske borde skriva ett hatmail till Kirkman istället om du tycker att tv-serien är så fel, eller bara sluta titta. Hare"
 
Svar: så att eh va? jag har skrivit HELA tiden att enligt serie böckerna händer dit och dat. inte att Tv serien ska vara EXSAKT som Serie Böckerna för då skulle mycket ha varit annolunda, Beth skulle ALDRIG funnits och Sophia skulle varit i Liv,Carol skulle dött man skulle få se mkt mer av Morgan och hans son, Andrea skulle också varit i livet inte dött...osv osv osv ja listan är jäkla långt där. MEN dem har med några saker i tv serien som dem har med i Serie böckerna och JA om Tv:serien skulle varit som i serie böckerna asså man skulle fattat halv 7! DET håller jag med dig om värkligen. men jag tycker och detta är vad jag tycker: jag anser att tv:serien missar så mycket bra stuff som man får veta i serie böckerna. men visst det är ju kirkman som väljer själv hur allt ska vara. och då blir det lixsom en liten twist i tv:serien man kanske vet vad som ska hända för man har lust läst alla serie böckerna och tror man vet vad som ska hända men sen händer det dära ist. han gör så man alltid blir paff och bah skriker i soffan och hoppar upp och ner och bah "AHHHHH FFS WALKER BAKOM DIG FFS KOLLAAAAA DÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!" ELLER "AHHHHH NEEEEEJ WHY U DYE WHY WHY WHY WHY WHYYYY "
jag tycker det är en jävla smart grej som kirkman kommit på. sen det hära med att jag anser du är patetisk pga du är anonym jag skrev det för att jag anser har man en talan har man en röst varför vara anonym? som jag märkt på dem flesta kommentarerna så vågar du ha en röst att göra dig hörd varför inte stå för det genom att INTE vara anonym ja okej du kanske inte vill bli visad i bloggen vem du är men som du ser så skriver jag inte vem som har skrivit vad osv. just för respekt. TACK för du tycker jag är snygg också haha och ja jag är rätt mogen det är jag men ja nu kommer jag med en såndära "patetisk" ursäkt men jag har inte sovit på 24:timmar sen sover jag i 2 timmar sen blir det ingen sömn på den natten sen blir det väll en 4timmar en annan dag. min hjärna pallar inte med det då och den typ "dör" stängs av. du får ta det hur du vill men jag skriver iallafall sanning där till dig. jag skriver bara vad jag tycker och vad jag tänker sen att du tar det kanske lite fel? för ibland kan man läsa det på ett helt annat sätt än vad personen i fråga har skrivit. det är ungefär som "hej vgd idag? :)" ellr "hej VAD gör du idag?" - glad och stalker. så ja nu har jag sakt mina tankar och jag hoppas att du inte är anonym om du svarar igen. för om du vill så kan jag radera kommentaren sen så ingen ser den förutom jag för jag har ändå så jag måste godkänna dem först. 
 
// Cookie
1
Anonym

Japp, sorry då, blev bara irriterad när du gång på gång påpekade att dom gjort fel och misslyckats med att härma boken etcetc. när det inte var deras mål. Tycker mer att man ska uppskatta båda som dom är individuellt.

Ang. anonymiteten så spelar det ingen roll för mig faktiskt, du känner inte mig, jag känner inte dig, jag bloggar inte, så jag ser faktiskt varken fördel eller nackdel med att säga vad jag heter. Bara att det inte spelar någon roll (med tanke på att det bara är ett namn.. eller?)

Har klickat många gånger nu så du är skyldig mig massa katter ;>