Nobody is Different!

Detta är en inlägg om Människor både Alternativa och såväl som "Vanliga" Tjejer! (vet inte vad jag ska kalla det). 
 
Människor är olika så har det varit i alla år som den första pudelfrisyern kom eller när man kunnde andvända kalk och sot för att sminka sig, Alla är Olika det är en sak man får acceptera, nu för tiden är man alternativ eller ser det minsta annorlunda ut har en ovanlig färg i håret eller kanske mycket svart make up eller bara svarta kläder nitbälten och ruffsigt hår ja då är man inte normal då går man utanför "cirklen" man går utanför det normala och då är du konstig. Folk har börjat skrika glåpord åt folk som är Alternativa eller tar våld mot sånna personer för dem är annorlunda. det är precis som om jag har varit på gymmet exempel satt upp håret i en hästsvans och var osminkad och hade tränings kläder på mig sitter jag på bussen ja då kan vem som sätta sig brevid mig,dock om jag har varit ute och träffat folk har sminkat mig fixat håret har "alternativa" kläder osv ja då sitter ingen brevid mig det går ju ifrån normen,innan jag blev den jag är idag var jag normal hade blont hår hippa kläder och hade jättemånga vänner som tyckte jag var cool. Efter jag hittade mig själv genom musiken klädsen,tattos och mina piercings,då så slutade dem vännerna vara mina vänner jag fick nya vänner istället och hängde med dem dem gammla vännerna började skrika glopord efter mig så som "hora" "atentionhore" "hitler lover" "dra åt helvete ditt jävla missfoster". Jag anser att folk inte har rätt att äns sitta och skrika sånna saker eftersom vi alla är olika alla är olika alla vill inte ha lång blont/brunt/svart hår med märkeskläder och märkesskor för att bli accepterad. På senaste tiden där jag bodde innan så kunnde jag inte gå utanför dörren utan att folk skek glopord efter mig, dem sa saker som "Jävla hora!" "Hurfan kan du se ut sådär" "jag kommer att ta över ditt land ditt jävla luder" "jävla hitler lover dra åt helvete" dem slängde saker efter en också och gud vet vad. så vi flyttade efter 16år på samma ställe flyttade vi det känndes så jävla skönt allt slutade. men det betyder inte att hatet slutar det har varit på många fester i parkerna vi har här i malmö som folk har varit fulla och börjat bråka med mina polare för att vi går utanför normen. Detta måste få ett slut folk måste inse att bara för man är alternativ eller normal så kallat men kanske har ett par annorlunda skor detta betyder inte att man är konstig. Jag älskar Festivaler alla folk med olika stilar träffas på en mötesplats och alla kommer överens det är så det borde vara allmänt också inte bara på festivaler detta måste få ett STOPP NU innan det går för långt. 
1
Rebecka - bloggar om skönhet och vardag

Så sant!! Även om jag har fått utstå mycket blickar och reaktioner så var att färga håret blått något av det bästa jag gjort. Det hjälpte mig att hitta mig själv och min stil, även om jag är sugen på blont hår nu. :)

Svar: ellerhur unga såväl som gammla ska kunna ha rätten att hitta sig själv utan att folk skriker och kastar saker efter personen! tycker det är så fel asså att samhället är såhär upp och ner.
Emma Unicorn